מה חשוב שתדעו על אגרנות כפייתית אבל לא העזתם לשאול מעולם

בחיים גבולות לא תמיד ברורים וכך גם במקרה של אספן או אגרן- לא תמיד קל לנו לקבוע האם אדם אוסף חםצים להנאתו או שמא הוא אוגר אותם באופן כפייתי. מומחים מסבירים שההבדל בין אספנות ובין אגרנות כפייתית הוא ביכולת של האדם לשלוט על מעשיו וכמובן באיכות החיים שלו. לא תמיד קל לזהות אגרן כפייתי והמיתוס על אגרן מוזנח לבוש סחבות מזמן התברר כלא נכון. אגרנים כפייתיים יכולים להיראות כמוני וכמוך ולהיות לבושים באופן מוקפד ומטופחים לעילא ולעילא- על מה שמתרחש בתוך ביתם רק הם יודעים.

אחד הסימנים להתפתחות הפרעה של אגרנות כפייתית היא התרחקות ש/ל אדם מהמעגל הקרוב אליו. זה יכול להיות סרבנות לצאת מהבית, הימנעות ממפגשים חברתיים, הימנעות מהכנסה של זרים או בני משפחה הביתה- הכל נעשה בשם ההסתרה והרצון להגן על התחביב החדש. אם הבחנתם באחד או יותר מהסימנים הללו חשוב לפקוח עין ולבדוק האם בן המשפחה שלכם הצטרף לסטטיסטיקה המפוקפקת לפיה 40% מהאוכלוסייה הם בעלי הפרעה של אגרנות כפייתית.

ישנם סוגים שונים של אגרנים. יש את אלו שנוברים בפחי אשפה ויש את מי שמנהלים חיים רגילים כלפי חוץ אבל בביתם הם אוספים ואוגרים מכל הבא ליד. יש את מי שמתמקדים בסוג מסוים של חפצים לעומת אחרים שאוגרים הכל מהכל. המשותף לכולם הוא שהם חיים למטרה אחת בלבד אגירת חפצים.

שלב 1- הפנייה

מתוך הבנה שמדובר על תהליך שמחייב שיתוף פעולה אנחנו במרכז הישראלי לפינוי דירות מכירים את כל סוגי הטיפוסים ויודעים כיצד לפנות לכל אחד בגובה העיניים לטובת הצלחת התהליך. מרגע שמשפחה, שכנים או חברים פונים אלינו אנחנו מתחילים תהליך של בירור כדי להביא למצב של יצירת והנעת תהליך פינוי של הנכס.

אנחנו עורכים תשאול קצר ובו נבדוק מה מצב הנכס, היכן הוא נמצא, מה גודלו, מי גר בו, מה מתוכנן להיעשות בו ועוד. על סמך הנתונים הללו ניתן לכם הצעת מחיר משתלמת וללא התחייבות מצידכם. במקרה שנדרש נגיע לביקור בנכס כדי לתת הצעה מדויקת יותר.

ניתן  רק לשער מה עובר על אדם שאוגר חפצים והופך את ביתו למחסן. ההשערה שלנו היא שאדם כזה מבולבל למדי ועוברות בו מחשבות רבות מכל סוג. אנחנו כאן כדי להציע תהליך של יצירת סדר ושקט שמתחילים בבית ומתורגמים ישירות למוחו ולנפשו של האדם.

קבלו הצעת מחיר ללא התחייבות

מוזמנים לפנות אל המרכז לפינוי דירה בישראל ולספר לנו איפה נמצא הנכס שזקוק לניקיון יסודי, מהו השטח שלו ומהו המצב הנוכחי. על בסיס הנתונים הנ"ל, וייתכן שגם ביקור במקום – ללא כל התחייבות מצדכם – נספק הצעת מחיר מותאמת ספציפית עבורכם ובעיקר משתלמת.

ליצירת קשר עם נציג השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם:

שלב 2 – פגישה

משום שאגרנות כפייתית היא בעיקרה הפרעה של שליטה ואובססיה מאד חשוב לפנות בצורה נכונה אל האגרן. פניה לא נכונה תבצר אותו יותר ויותר בעמדתו ותמנע מאיתנו אפשרות להיכנס לבית. לכן, בתהליך אנחנו שמים דגש על שיח בגובה העיניים שיהיה מכבד ושקוף כאשר בשום שלב לא נבצע משהו שלא על פי הסכמת האגרן עצמו.

אגרנים לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות או שרוצים להתערב להם בתחביב האספנות. בפגישה הראשונה נערוך היכרות עם המשפחה ונסביר על התהליך ובעיקר נשחרר מגננות וחומות הגנה מצד האגרן. בזכות הניסיון הרב שלנו אנחנו מצליחים במקומות שמרבית בני המשפחה נכשלים ובעקבות הפגישה מניעים תהליך מיטבי של ניקיון ובריאות.

סוד ההצלחה שלנו הוא גם בסבלנות הרבה לכל אתגר, התנגדות או קושי שעולה מצד המשפחה. בזכות ההבנה שמדובר על תהליך רגיש ביותר אנחנו מצליחים במרבית המקרים להגיע אל כל האנשים ולפתור כמעט כל אתגר שנקרה בדרכנו. כך למשל בפגישה הראשונה נעבור בין החדרים ונבין מהאגרן עצמו מה היה רוצה לעש בהם. כשהפעולה מגיעה ממנו יהיה הרבה יותר קל להסכים לביצועה גם בהמשך. לאחר שקיבלנו את ברכתו של האגרן נוכל לגשת לביצוע עצמו במינימום התנגדויות.

כדי להבטיח אמינות והגינות בתהליך אנחנו עגנים את הכל בחוזה שבו רשומים כל המעורבים בתהליך. חשו לוודא שעובדי החברה מבוטחים בביטוח מתאים כולל צד ג'. על החוזה לכלול תאריך ולוח זמנים מפורט של ביצוע כל שלב ושלב בתהליך כך שתהיו בטוחים מה בדיוק עומד להתבצע ומתי. עוד נכתוב מתי תסתיים העבודה עבודה, באילו כלים ייעשה שימוש ומהם הסייגים שיש לשים לב אליהם.

בחוזה יש לעגן את דרכי הפעולה של החברה, מה ייעשה בתכולה, לאן תועבר האשפה תוך לקיחת אחריות מלאה של החברה על כל שלב ושלב.

שלב 3 – תהליך הפינוי והניקוי

יש מי שטועים לחשוב שיוכלו לבצע פינוי אגרנות כפייתית בעצמם. הטעות הזו נובעת מחוסר הבנה של מהי דירת אגרנים כפייתיים ומה עלולים למצוא בה. נסביר שבמבט ראשון נזהה עומס בלתי נגמר, אבל רק אחרי שנתחיל לפנות חפצים נבין עד כמה המצב חמור: שאריות מזון, מכרסמים, חרקים, מזיקים, סתימות בצנרת, רטיבות ובעיות תחזוקה אחרות נמצא במקרים רבים בדירות מהסוג הזה. אתגר אחר קשור כמובן לאשפה- אין לפנות את האשפה מדירות כאלה לפח השתי היות שאין בו מקום וגם מפני שפסולת כזו עלולה להביא מזיקים. אתגר שלישי קשור כמובן במצב השי. לאגרן יהיה הרבה יותר קשה לראות אתכם מפנים לו את הבית לעומת חברה מקצועית, וגם מצידכם העומס הפיזי והרגשי הוא אדיר.

אנחנו מצוידים בכל הציוד הדרוש לביצוע הפינוי לרבות מכולות, ארגזים, ציוד אריזה, מנופים, ציוד מיגון ועוד. את הצעת המחיר שתקבלו נקבע בין היתר לפי סוג העבודות, כמות התכולה, היקף הפינוי וכמובן הציוד שיש להשתמש בו. אנחנו מתחייבים להצעת מחיר הוגנת ללא כל התחייבות מצידכם.

את התכולה שתרצו לתרום נעביר לתרומה באמצעות גופי הרווחה ועמותות שאנחנו עומדים איתן בקשר ואת התכולה שתרצו למכור נעביר לפי בקשתכם. בעת ניקוי ושיפוץ הבית נאחסן את התכולה שתרצו לשמור במחסן מתאים עד סיום התהליך.

שלב 4 – שמירה על שיגרה מסודרת ונקיה

טיפול באגרנות כפייתית הוא תהליך ולעתים זסהו תהליך סיזיפי שלא נגמר. עם זאת מרגע שהמשפחה זיהתה את הבעיה ופנתה אלינו לקבלת עזרה מחצית הדרך אל הפתרון נעשתה כבר. לאחר ניקוי הדירה נתקין מדפים וארונות אחסון כדי לאפשר לאגרן, במקרה שימשיך לאגור לעשות זאת בלי לסכן את עצמו. שנית, נדריך את המשפחה כיצד לשמור על עירנות ולמה לשים לב. שלישית, אנחנו זמינים להגעה מעת לעת כדי לנקות את הבית ולפנות אותו לפני שהאגרנות יוצאת משליטה בכך מסייעים למשפחה לנהל את התופעה בצורה אחראית יותר.

המרכז הישראלי לפינוי דירה מעניק שירותי פינוי דירה במקרים של אגרנות כפייתית על ידי צוותים מקצועיים ומנוסים. המרכז מעניק שירותים נלווים לפי צורך ומתאים לכל לקוח את החבילה המותאמת לו ברגישות ובמקצועיות. צרו עמנו קשר לקבלת מידע נוסף ונשמח לעמוד לרשותכם.

.

התקשרו לייעוץ דילוג לתוכן