פינוי אגרנות כפייתית- תהליך של ניקוי וריפוי מתחיל מהבית עצמו

כולנו נתקלנו אי שם בילדותנו בתופעה של אדם זקן שגר בשכונה ואוסף הכל. לא פעם תהינו מה גורם לו לאסוף את כל החפצים הללו והיכן הוא מאחסן אותם. התשובה כצפוי מורכבת. אגרנות כפייתית היא תופעה נפשית שפוגעת משמעותית באיכות חייו של אדם עקב הצורך האובססיבי לאסוף מכל הבא ליד. זה יכול להיות אשפה, שאריות אוכל, קופסאות, עיתונים, בגדים, מכשירי חשמל ועוד.

בימי הקורונה מראים מחקרים על עלייה בתופעות כמו אגרנות כפייתית שמקושרות לתחושות ומתחים כמו חרדה, דיכאון ועוד. בכל מקרה שבו אתם חושדים שמישהו מבני המשפחה או החברים לוקה באגרנות כפייתית חשוב שתדעו עד כמה עזרה היא חיונית ומעבר לכך שתבינו עד כמה היא זמינה.

אגרנות מתחילה בגיל צעיר אבל יכולה להחמיר או להתפתח בגיל מבוגר יותר עקב טראומה או קשיים שונים. מעבר למטרד של בית עמוס אגרנות מציבה בפני בני הבית גם סכנות תברואתיות ובטיחותיות עם מדפים עמוסים שעלולים ליפול ולקרוס, מכשולים בכל הבית וקושי לפנות את הבית במקרה של שריפה.

שלב 1- הפנייה

אגרנים כפייתיים נוטים להסתגר בביתם מה שמקשה עוד יותר על המשפחה ועל החברים לזהות את התופעה בראשיתה. מהסיבה הזו משפחות וחברים מגיעים פעמים רבות למרכז הישראלי לפינוי דירה כאשר המצב כבר יצא משליטה: הבית מוזנח, עמוס בחפצים עד אפס מקום, לאגרן אין איפה לישון והוא סובל מהזנחה פיזית קשה ותנאי סניטציה ירודים. מרגע שמגיעה אלינו פניה אנחנו עושים הכל כדי להניע תהליך כמה שיותר מהר בהתחשב בנסיבות החיים, הצרכים והמצב הנפשי של כל המעורבים.

קבלו הצעת מחיר ללא התחייבות

מוזמנים לפנות אל המרכז לפינוי דירה בישראל ולספר לנו איפה נמצא הנכס שזקוק לניקיון יסודי, מהו השטח שלו ומהו המצב הנוכחי. על בסיס הנתונים הנ"ל, וייתכן שגם ביקור במקום – ללא כל התחייבות מצדכם – נספק הצעת מחיר מותאמת ספציפית עבורכם ובעיקר משתלמת.

ליצירת קשר עם נציג השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם:

שלב 2 – פגישה

בשלב הראשון נערוך פגישה שבה נבין מה מצב הבית, נערוך בו ביקור, נזהה מה יש לעשות בו וגם נבין מהמשפחה מהם הציפיות שלהם מהתהליך. בשלב הזה חשוב לשים לב לעמדה הרגשית של האגרן וממנה לצאת לפעולה. מומחי המרכז הישראלי לפינוי דירה מכירים את הקשיים בעבודה עם אגרנים כפייתיים ובמשך השנים רכשנו כלים וניסיון שמאפשרים לנו לפרק התנגדויות ולהניע אותם לשיתוף פעולה בתהליך. את כל מה שסוכם נרשום ונעגן בהסכם כתוב עם לוח הזמנים והצעת המחיר.

שלב 3 – תהליך הפינוי והניקוי

מומחיה המרכז הישראלי לפינוי דירה מאמינים שפינוי בית של אגרן כפייתי מתחיל מהלב. ההבנה שהפרויקט של פינוי הבית חייב להיעשות עם האגרן ביחד ולא לעומתו מובילה אותנו להצלחה ברוב המכריע של המקרים. לא קל לרתום אדם שלוקה באגרנות כפייתית לתהליך של פינוי הבית, אבל עם שיח בגובה העיניים ובלי התנשאות בהחלט אפשר להגיע לתוצאות.

אנחנו מאמינים בתהליך שקוף מול המשפחה והאגרן שבו אנחנו פורסים את התנית מראש ומערבים את בני הבית בכל שלב. מעבר לכלים ולניסיון, לרשות הצוות עומדת הסבלנות הרבה שלא תמיד לבני המשפחה יש בהבנה שהאגרן זקוק לזמן כדי להסתגל לתהליך ולשתף עימו פעולה.

לכן, אנחנו קובעים מראש לוח זמנים שיתאים למשפחה ולבני הבית ובמהלכו מבצעים את הפינוי של הפסולת, מיון התכולה, פינוי הריהוט, ניקיון, חיטוי והדברה. לפי הצורך נבצע גם תיקונים נוספים בנכס. חשוב להדגיש שהצוותים שלנו מצוידים בכל הציוד המקצועי, לרבות מנופים, חגורות נשיאה, חליפות הגנה, חומרי ניקוי חזקים מסכות, נעליים גבוהות ועוד. את הפסולת נפנה לאתרי אשפה ובכך נבטיח הגנה על הסביבה מפני מזיקים. עובדי החברה מבוטחים בביטוח צד ג' כדי להבטיח הגנה משפטית במקרה של פגיעה בגורם כזה או אחר במהלך הפינוי.

כחלק מהשירותים שלנו אנחנו פונים בשם המשפחה גם לעמותות ומאפשרים להם לתרום התכולה לנזקקים. החברה בעלת ניסיון רב בעבודה מול גורמי הרווחה השונים ואנחנו מלווים את המשפחה בדרך למציאת פתרון מלא ושלם לתופעה.

משפחות רבות לא מבינות את הרגישות הרבה בכל מה שקשור לאגרנות כפייתית ומנסות לבצע את הפינוי בעצמן. הדבר נחשב לבלתי אפשרי לא רק בגלל כמות העבודה העצומה שמחייבת ציוד מתאים אלא גם בגלל העוצמה הרגשית של מעמד כזה. המרכז הישראלי לפינוי דירה עם הצוותים המיומנים שלו, מסוגל להתמודד עם כל האתגרים הללו ובזכות העמדה המקצועית גם בני הבית מגיבים אחרת כאשר מומחים ולא בני המשפחה מבצעים בו את עבודות הפינוי.

שלב 4 – שמירה על שיגרה מסודרת ונקיה

נכון שמדובר על תופעה רגשית ונפשית, אבל לעתים דווקא תהליך מוצלח של טיפול בבית מביא ליציאה ממעגל האימה של האגרנות, הדיכאון, ההסתגרות וההתבודדות. במקרים כאלו אנחנו עשויים לראות משפחות שחוברות להן יחדיו, אגרנים שמבינים שהם צריכים לקבל עזרה ובמקביל פותחים את ביתם מחדש לאורחים ובכלל תהליך של ריפוי והתחדשות. כל אלו עשויים להביא לשגרה נקייה ומיטיבה של הבית והמשפחה.

בעינינו פינוי דירה של אגרנים היא לא רק משימה מקצועית אלא גם שליחות. אנחנו מאמינים שזו הדרך שלנו לתרום ולסייע למשפחות במצוקה לחבור לאדם שסובל ולהביא אותו להחלמה וריפוי. אנחנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר בכל שאלה ובכל חשש שמישהו מקרוביכם לוקה או מפתח אגרנות כפייתית. אתם מוזמנים לשמוע, לשאול והתייעץ וכמובן להגיע לפגישה ללא התחייבות. התהליך הוא יעיל, נעים ובעיקר שקוף.

התקשרו לייעוץ דילוג לתוכן