אספנות היא תכונה ייחודית ויש בה הרבה חן, אבל כשהיא יוצאת משליטה היא עלולה לפגוע משמעותית באיכות החיים שלנו. במקרים קיצוניים היא גם מסכנת אותנו ועלולה להוביל לקושי בריאותי וסכנות שונות. משחר ילדותנו אספנו מכוניות, מדבקות ושאר ירקות אבל כשאדם מבוגר אוסף חפצים בצורה לא נשלטת מדובר בפתולוגיה של ממש שיש לטפל בה לטובתו האישית, למען בני הבית ולסביבה הקרובה.

אספנות- זה רע או טוב?

אספנות של תכולה יכולה לבוא לידי ביטוי באיסוף עיתונים, שאריות מזון, בגדים, ספרים, צעצועים, מכשירי חשמל או כל אלו ביחד. התוצאה היא בית עמוס בחפצים, חנוק ומוזנח שקשה לנוע בו, קשה לנקות אותו ושבלתי אפשרי לבצע בו עבודות תחזוקה. במשך השנים אנשים שחיים בבית כזה מתמלאים בושה וניכור כלפי הסביבה עד כדי בדידות, שהופכת את החיים לקשים מנשוא. הסביבה הקרובה עתידה לגלות זאת בשל ריח רע שבוקע מהבית או בביקור מפתיע שמתרחש חרף הסירוב של בני הבית להזמין אנשים לביתם.

התגובה למראה בית עמוס בחפצים היא על פי רוב תדהמה גדולה ומיד לאחריה חוסר אונים וייאוש. הסיבה לכך היא ההסתגרות של בני הבית וחוסר הנכונות להתמסר לשינוי. כאן נכנס לתמונה גורם מקצועי כמו המרכז לפינוי דירה בישראל שמכיר היטב את המקרים הללו ויודע כיצד להתמודד איתם. שלב הראשון חשוב להבין שסבלנות היא מילת המפתח פה. כדי להביא את בני הבית להתמסר לשינוי חשוב לבצע את הפרויקט יחד איתם צעד אחר צעד.

מה אפשר לעשות כדי לרתום את המשפחה לתהליך?

אנחנו במרכז לפינוי דירה בישראל יודעים כיצד לנהל את התהליך באופן הדדי ובסבלנות תוך שקיפות מלאה מול המשפחה. זה מייצר אמון בצוות המקצועי ומאפשר לעבוד בשיתוף פעולה מלא. בשלב הראשון ננהל שיחה שבה נבין מהם הצרכים, מהם הדרישות וציפיות Aבני המשפחה. לאחר מכן נקבע את לוח הזמנים בהתאם לקצב הרצוי למשפחה. בהמשך נבצע את פינוי הרהיטים והחפצים לפי דרישות המשפחה. אפשר להעביר חלק מהחפצים לתרומה או שנוכל לרכוש חלק מהם ובתמורה להוריד את עלות הפרויקט. את האשפה נפנה לאתרי פסולת ולבסוף נבצע צביעה יסודית, ניקיון, חיטוי ותיקונים.

התהליך מבוצע על ידי צוות מקצועי ומיומן שמצויד בכל הכלים הנדרשים לביצוע העבודה. רוצים לדעת עוד על פינוי דירת אספנות? צרו עמנו קשר ונשמח לסייע!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התקשרו לייעוץ דילוג לתוכן