אוכל הוא עניין טעון וכבר מזמן הבינו רבים שאנחנו אוכלים לא רק כדי לשבוע אלא גם כחלק מהעולם התרבותי והחברתי שסביבנו. יש מי שמטילים את המשקל על האופי היהודי השורד ויש מי שסבורים שיש בזה עניין עדתי, כך או כך, לא מעט אנשים מזהים באוכל סוגיות של גבולות, אינטימיות, הישרדות וצורך קמאי לשמר את השושלת. רבים מכירים את הסיפורים על הורים שורדי שואה שאוגרים לחם בשקים, אבל האמת היא שלא רק שורדי שואה אוספים ואוגרים אוכל. איסוף אוכל משותף לכל שכבות האוכלוסייה והוא עלול להביא לתוצאות הרסניות.

מהי אגרנות מזון?

אל תתבלבלו עם רכישת כמויות גדולות של אוכל, כשאנחנו מדברים על אגירת אוכל של אגרן כפייתי אנחנו מדברים על איסוף אובססיבי שבו שאריות מזון נאגרות, ואוכל מאוחסן בתנאים לא טובים והוא מביא בעצם לנזקים קשים מאד. סכנות תברואתיות כתוצאה מאגירת אוכל יכולות להיות התפשטות של מכרסמים ומזיקים, חיידקים ומחלות זיהומיות כמו למשל סלמונלה, ומעל לכל ריח רע של עובש, פטריות ועוד. הנזקים לטווח הרחוק יכולים להגיע עד מחלות נשימה כתוצאה מפטריות ועובש בבית.

איך נגלה שקרוב שלנו אוגר מזון?

הקושי של אגירת מזון הוא בעיקר בזיהוי התופעה ובמרבית המקרים המצב לאשורו מתברר רק כשהוא מגיע לנקודת הרתיחה שלו: כאשר השכנים מריחים ריח רע. במצב כזה חשוב מאד לא לנסות להתמודד עם התופעה לבד אלא לפנות אל המרכז לפינוי דירה בישראל. המרכז לפינוי דירה בישראל מחזיק בידע, ציוד מתאים וצוותי עבודה מנוסים שיידעו לתת מענה לכל תרחיש ולכל מצב של הבית. במקרה של מזון חשוב להגן על צוותי העבודה עם חליפות וכפפות מתאימות משום שאין לדעת מה יטמנו שאריות המזון המקולקל ועם אילו מזיקים ומכרסמים נידרש להתמודד.

חבילת שירותים מותאמת

המרכז לפינוי דירה בישראל מעניק חבילה כוללת למצבים מהסוג הזה, החל מפינוי הפסולת לאתרים מוסדרים ולא לפח האשפה השכונתי, המשך בניקיון וחיטוי הבית וכלה בהדברה שנדרשת כדי להתמודד עם בעיית המכרסמים והמזיקים השונים. התהליך נעשה ברגישות מלאה לאגרן ולבני המשפחה בדגש על לוח הזמנים הנוח עבורם. צרו עמנו קשר ונשמח להסביר עוד על התהליך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התקשרו לייעוץ דילוג לתוכן